Bezsenność to problem, który nie tylko pozbawia energii, ale także negatywnie wpływa na zdrowie. Aby łatwiej zasnąć, czasem wystarczy zmiana niektórych wieczornych nawyków. Jakie to nawyki? Co negatywnie wpływa na sen? Jak pozbyć się bezsenności?

Wieczorna kawa lub herbata

Kawa dzięki zawartości kofeiny skutecznie pobudza, dlatego jeśli nie wyobrażasz sobie dnia bez kawy nie pij jej później niż 3 godziny przed położeniem się do łóżka. Jednak nie tylko kawę powinniśmy ograniczyć przed snem – herbata także zawiera kofeinę, chociaż w mniejszej ilości, to również może przyczynić się do kłopotów z zaśnięciem. Przy problemach z zasypianiem najlepszym wyborem będzie wypicie naparu z melisy, który ma właściwości uspokajające i wyciszające.

Przeglądanie smartfona

Światło niebieskie emitowane przez smartfony, tablety i laptopy uniemożliwia produkcję melatoniny, która powoduje senność. Najlepiej już godzinę przed pójściem spać ograniczyć wpatrywanie się w ekran urządzeń elektronicznych.

Picie alkoholu

Chociaż po wypiciu alkoholu możemy poczuć się senni, to jakość snu po alkoholu znacznie się pogarsza. Rano obudzisz się niewyspany/a, a w ciągu dnia zauważysz problemy z koncentracją. Poza tym, alkohol działa moczopędnie, więc sen może przerwać Ci potrzeba skorzystania z toalety.

Palenie papierosów

Nie od dzisiaj wiadomo, że palenie papierosów ma bardzo niekorzystny wpływ na zdrowie całego organizmu, a więc także na jakość snu. Nikotyna jest stymulantem, dlatego palenie tuż przed snem może powodować problemy z zasypianiem.

Tłuste jedzenie

Kolację powinno się zjeść 2-3 godziny przed snem, dzięki czemu w czasie snu układ pokarmowy będzie mógł się odpowiednio zregenerować. Jeśli na kolację zjemy ciężkostrawny i tłusty posiłek układ pokarmowy będzie ciężko pracował w czasie, kiedy powinien odpoczywać przez co jakość snu znacznie się pogarsza. Ponadto, wieczorem metabolizm jest znacznie wolniejszy niż w ciągu dnia, dlatego proces trawienia odbywa się dłużej. Kolacja powinna być zatem lekka i łatwostrawna. 

Na dobry sen Pharmasis

Wymienione wyżej czynniki wpływają negatywnie na czas zasypiania, więc należy je ograniczyć, aby łatwo zasnąć. Aby sen był jak najlepszej jakości warto sięgnąć po suplement Na dobry sen Pharmasis, który dzięki działaniu melisy, lawendy i chmielu relaksuje, zapewnia dobre samopoczucie i poprawia jakość snu.

  1. Na dobry sen Pharmasis 2+1 Na dobry sen Pharmasis 2+1
    Na dobry sen Pharmasis 2+1
    Regular Price 43,50 zł Cena promocyjna 26,69 zł
    Dodaj do listy życzeń